Łosoś norweski jest źródłem cennych kwasów tłuszczowych oraz witamin i minerałów.

Bieżące odkrycia naukowe dowodzą, że kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 mają fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu, stanowiąc między innymi:

budulec dla tkanki mózgowej ( 60% naszego mózgu to kwasy Omega-3 !!! ),

budulec dla syntezy hormonów (stanowią składnik do budowy serotoniny (hormon szczęścia !!!) i dopaminy,

budulec dla każdej komórki organizmu (stanowiąc m.in. o jakości błony komórkowej, ma to ogromne znaczenie w chorobach serca i naczyń krwionośnych oraz w przypadku chorób nowotworowych).

Wykazano również, że kwasy Omega 3 hamują m.in.: rozwój schorzeń układu krążenia, zakrzepów naczyniowych, reakcji zapalnych i alergicznych, obniżają poziom trójglicerydów i podwyższają korzystną frakcję HDL cholesterolu we krwi.

Dlatego też zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia produkty zawierające kwasy Omega-3 takie jak łosoś norweski powinny być spożywane minimum 2 razy w tygodniu, a łączna ilość dostarczanych kalorii pochodzących z tych kwasów powinna wynosić ok.2%.

Obok cennych kwasów tłuszczowych łosoś zawiera witaminy z grupy B, które odpowiadają m.in. za prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku, układu nerwowego oraz serca.

Dodatkowo obecność witaminy A i E wpływa pozytywnie na skórę a witamina D oraz wapń i fosfor wzmacniają układ kostny.

Jedna porcja łososia zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na jod i potas.

Statystyczny Polak zjada około 12  kg ryb rocznie, natomiast w innych  krajach europejskich  średnie roczne spożycie ryb wynosi od  37 kg na Łotwie, 39 kg w Hiszpanii, 46 kg w Norwegii do 56,9 kg w Portugalii.


Wprowadźmy wiec do stałego menu ryby, a w szczególności pysznego łososia, zapewni to organizmowi odpowiednią porcję energii wraz z niezbędnymi minerałami i witaminami.